Calendarul tău
Structura anul universitar 2024-2025
Semestrul I
30 septembrie – 22 decembrie – 12 săptămâni-Activitate didactică
- 23 decembrie – 5 ianuarie – 2 săptămâni-Vacanță
6 ianuarie-19 ianuarie – 2 săptămâni – Activitate didactică
20 ianuarie – 9 februarie– 3 săptămâni – Sesiune de examene*
- 10 februarie – 23 februarie – 2 săptămâni – Vacanță
În această perioadă va fi organizată o sesiune de evaluare (examinări sau reexaminări), cu durata de o săptămână. 20 februarie – 28 februarie – Sesiune de examene pentru finalizarea studiilor (inclusiv înscrierea candidaților).
*În funcție de specificul programelor de studii și standardelor ARACIS, Consiliul facultății poate decide reducerea sesiunii de examene la 2 săptămâni.
Semestrul al II-lea
- 24 februarie – 20 aprilie – 8 săptămâni – Activitate didactică
21 aprilie – 27 aprilie – 1 săptămână – Vacanță
- 28 aprilie – 8 iunie – 6 săptămâni – Activitate didactică
- 9 iunie – 29 iunie – 3 săptămâni – Sesiune de examene*
30 iunie – 13 iulie – 2 săptămâni – În această perioadă va fi organizată o sesiune de evaluare (examinări sau reexaminări), cu durata de o săptămână.
30 iunie – 31 august– Practică de specialitate (dacă este cazul), conform planificării realizate la nivelul fiecărei facultăți.
30 iunie – 28 septembrie – Vacanță
- 1 septembrie – 7 septembrie – 1 săptămână – În această perioadă va fi organizată o sesiune specială de evaluare (examinări sau reexaminări) adresată studenților care au beneficiat de mobilități sau care, din motive medicale întemeiate, nu au putut finaliza situația școlară până în sesiunea iunie-iulie.
*În funcție de specificul programelor de studii și standardelor ARACIS, Consiliul facultății poate decide reducerea sesiunii de examene la 2 săptămâni.
Acest calendar este valabil pentru studenții din primii ani de studiu. Pentru studenții din anii terminali, structura anului universitar este publicată aici.
Cunoaște Universitatea
Conducerea Universităţii
Rector
Prof. univ. dr. Liviu-George MAHA
Contact: rectorat@uaic.ro
Prorectori:
- Conf. univ. dr. Ionuț NISTOR – Prorector pentru activitatea didactică, formare continuă și patrimoniu muzeal;
- Prof. univ. dr. Romeo Iulian OLARIU – Prorector pentru cercetare științifică, dezvoltare, inovare și transfer de cunoștințe;
- Prof. univ. dr. Ioana Maria COSTEA – Prorector pentru legislație, finanțare, strategie și dezvoltare instituțională;
- Prof. univ. dr. Nicoleta Laura POPA – Prorector pentru relaţii internaţionale şi parteneriate de studii şi cercetare;
- Prof. univ. dr. Adrian IFTENE – Prorector pentru dezvoltarea infrastructurii informaționale și relația cu studenții, mediul economico-social și comunitatea Alumni;
- Prof. univ. dr. Conțiu Tiberiu Cristi ȘOITU – Prorector pentru resurse umane, managementul calității și activități culturale;
- Conf. univ. dr. Lilian NIACȘU – Prorector pentru stațiuni didactice și de cercetare, filiale și extensii universitare, învățământ preuniversitar.
Președintele Senatului
Prof. univ. dr. Ovidiu-Gabriel IANCU
Director General Administrativ
Ec. Costel PALADE
În calitate de student la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași este bine să cunoști toate regulamentele care reglementează diverse aspecte ale vieții de student, de la statutul studenților, la regulamente care privesc activitatea academică.
Vezi aici regulamentele privind desfășurarea studiilor la UAIC.
Studenții sunt implicați în viața Universității, fiind reprezentați în toate structurile de conducere:
- la nivel de Universitate
- la nivel de Facultate
- la nivel de cămin și complex studențesc
Alegerile au loc la începutul anului universitar, în perioada octombrie – noiembrie a fiecărui an.
Vezi aici detalii despre reprezentarea studenților în structurile de conducere.
Vezi aici detalii despre asociaţiile şi ligile studențești.
Facilități
Pentru a avea acces la rețeaua din Universitate, dar și la universități partenere din peste 90 de țări, atât prin cablu, cât și prin Wi-Fi, trebuie să completezi formularul pe care îl găsești la: https://register.uaic.ro
Numele de cont și parola primite vor putea fi folosite pentru corespondență electronică având adresă de forma: prenume.nume@student.uaic.ro.
Citește Regulamentul de utilizare al rețelei de date a Universității, pe care îl găsești la adresa http://dcd.uaic.ro/?page_id=32
HelpDesk Internet
☎ 0232 201 002
▪ support@uaic.ro
Prin Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași ai acces la cele mai prestigioase jurnale științifice de specialitate și cărți electronice gratuite din domeniul tău (ScienceDirect Freedom Collection Journals Acces, SCOPUS, MatSciNet, SciFinder, ScienceDirect Arhive naționale și Clarivate Analytics (Web of Science, Derwent Innovation si Journal Citation Report).
Condiția de acces este să fii logat la Internet în interiorul Universității, prin contul tău de acces sau să folosești unul dintre calculatoarele Universității. Vezi aici.
Pentru a avea adresa ta de email de tipul prenume.nume@student.uaic.ro înregistrează-te pe: https://register.uaic.ro/studs/
Important!
Dacă ai deja un cont de acces la rețeaua de internet a Universității, îl poți folosi și pentru email. Numele de utilizator și parola sunt aceleași.
Pentru verificarea emailului accesează: www.outlook.com/owa/student.uaic.ro
Dacă îți faci adresă de email @student.uaic.ro primești și:
▪ 1Tb spațiu de stocare în Cloud-ul Microsoft
▪ Drept de folosire pentru Word Web App, PowerPoint Web App, Excel Web App și OneNote Web App
▪ spațiu pentru site web propriu cu secțiune publică și de grup
▪ agendă de contacte și mesagerie instant
Pentru a avea acces la aceste servicii, accesează adresa: http://dcd.uaic.ro
În Universitate funcționează Societatea Antreprenorială Studențească, care te ajută să îți deschizi propria afacere. Aici se organizează cursuri de antreprenoriat gratuite, ateliere de lucru cu antreprenori de succes, consiliere și mentorat pentru planuri de afaceri și chiar competiții cu finanțare pentru afaceri studențești.
Pentru performanțe deosebite în studiile universitare, implicare în proiecte studențești sau situații speciale, poți obține din partea Universității o serie de burse. Valoarea lor oscilează între 950 lei/lună și 3158 de lei/lună. Detalii aici
Ca student, poți obține cu ușurință o bursă în străinătate, cu finanțări care îți pot acoperi costurile legate de transport și ședere în străinătate.
Cele mai frecvente tipuri de burse în străinătate sunt cele finanțate de Programul Erasmus+ și Programul SEE:
Programul Erasmus+ cu țările participante (UE, SEE, Turcia, Macedonia și Serbia):
- Burse de studiu ERASMUS+: îți oferă șansa să studiezi la una dintre cele peste 400 de universități partenere din Europa. Finanțarea variază între 606 și 674 euro/lună, în funcție de nivelul de trai al țării în care pleci.
- Burse de practică ERASMUS+: finanțează stagii de practică de maximum 3 luni în întreprinderi (sau alte organizații eligibile) din Europa, cu o durată cuprinsă între 2 și 12 luni. Finanțarea variază între 756 și 824 euro/lună, în funcție de nivelul de trai al țării în care pleci.
- Burse pentru mobilități de studiu sau practică de scurtă durată, cu o finanțare de 79 de euro pe zi (pentru primele 14 zile), respectiv 56 de euro pe zi (pentru următoarele zile până la 30).
Contact:
Telefon: 0232 201 113 (Burse de studiu ERASMUS), respectiv 0232 201 821 (Burse de practică ERASMUS)
E-mail: erasmus@uaic.ro
Programul Erasmus+ cu țările partenere (non-UE) sau în oricare dintre statele lumii cu condiția încheierii unui acord bilateral Erasmus+:
- Burse de studiu ERASMUS+: îți oferă șansa să studiezi la una dintre cele 100 universități din 27 țări din afara Uniunii Europene. Finanțarea este de 600/700 euro pe lună, în funcție de țara în care pleci, la care se adaugă cheltuielile de transport.
- Burse de practică ERASMUS+: finanțează stagii de practică cu o durată cuprinsă între 2 și 12 luni în întreprinderi (sau alte organizații eligibile) din afara UE. Finanțarea oferită este de 700 euro/lună, la care se adaugă cheltuielile de transport.
- Burse pentru mobilități de studiu sau practică de scurtă durată, cu o finanțare de 79 de euro pe zi (pentru primele 14 zile), respectiv 56 de euro pe zi (pentru următoarele zile până la 30).
Contact:
Telefon: 0232 201 021 (Burse de studiu și practică Erasmus non-UE)
E-mail: erasmusplus@uaic.ro
Programul SEE (Islanda, Liechtenstein, Norvegia):
- Stagii de studiu (cu durata de 1 semestru) și practică (cu o durată de minimum 2 luni), la una dintre cele 8 instituții partenere, cu o finanțare de 1200 Euro/lună.
Contact:
Telefon: 0232 201 821
E-mail: erasmusplus@uaic.ro
Alte surse de finanțare
- Mobilități în cadrul alianței de universități europene EC2U
- Mobilități în cadrul acordurilor de cooperare inter-instituțională
- Bursele Ministerului Educației și Cercetării Științifice prin Agenția de Credite și Burse de Studii
- Burse oferite de Agenția Universitară a Francofoniei (AUF)
- Programele Guvernului Francez
- Serviciul German de Schimburi Academice (DAAD) acordă anual o serie întreagă de burse de categorii diferite. Informații suplimentare se pot obține și de la lectorii DAAD din România
- CEEPUS (Central European Exchange Program for University Studies) este un program regional de mobilității academice care se derulează în Europa Centrală și de Est din 1993. România s-a alăturat acestui Program în anul 1998.
- Burse Fulbright (Junior Fulbright Award)
- Education USA
- Utrecht Network
- Stagii de practică la una din agențiile Comisiei Europene
- Școli de vară internaționale
- Alte oportunități internaționale
Mai multe informații se pot obține de la Serviciul Relații Internaționale
Toți studenții din anul I trebuie să se prezinte la Cabinetul Medical Studențesc pentru a fi înscriși în baza de date, iar cei cu boli cronice pentru a fi dispensarizați.
Precizare:
Studenții care nu au domiciliul stabil în Iași vor rămâne înscriși și la medicul de familie din localitatea din care provin, dar au șansa de a beneficia și de asistență medicală la Cabinetul Medical Studențesc, pe toată perioada studiilor universitare.
Studenții se pot adresa Cabinetului Medical Studențesc pentru:
▪ consultații medicale și terapie: medicină preventivă, medicină curativă;
▪ vizarea documentelor medicale: adeverințe medicale, certificate medicale – bursă, certificate medicale – amânare studii;
▪ consiliere și planificare familială: consiliere contracepție, consiliere în situații speciale, contracepție de urgență.
Anual, realizăm studii privind opinia studenților cu privire la serviciile universității – cazare, burse, servicii de carieră, facilități etc. Dacă vrei să ne spui părerea ta despre Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, intră pe http://bit.ly/satisfactieuaic
Răspunsurile sunt anonime, iar fiecare facultate și serviciu primește câte un raport statistic cu privire la opiniile exprimate de studenți.
Informații suplimentare:
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Cămin C5, parter
Tel. 0232 201 102, int. 2652
E-mail: servicii.studenti@uaic.ro
Web: www.uaic.ro/studenti/cariera
Consiliere de carieră
Persoană de contact: Ec. Alma ANDREI
Consilierea de carieră individuală este o întâlnire față-în-față și se realizează gratuit la solicitare. Este un proces în care un consilier oferă sprijin unei persoane aflată în impas pentru depășirea obstacolelor legate de deciziile de carieră (identificarea obiectivelor profesionale, intrarea pe piața muncii, dezvoltarea abilității de angajabilitate, realizarea planului de carieră etc.). Are scopul de a identifica și clarifica situațiile problematice pe care le întâmpină o persoană și de a oferi sprijin pentru alegerea celei mai potrivite decizii. Scrie un email la adresa de mai jos sau programează-te online pe cariera.uaic.ro.
Informații suplimentare:
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Cămin C5, parter, cam. 18
Tel. 0232 201 102, int. 2652
E-mail: servicii.studenti@uaic.ro
www.facebook.com/servicii.studentiUAIC
Consiliere de carieră online
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași pune la dispoziția studenților un program online gratuit de consiliere în carieră, pe care îl poți parcurge în propriul ritm, de la propriul tău calculator. Realizat cu scopul de a-i ajuta pe studenți să dezvolte competențele de managementul carierei, programul de consiliere online include 20 de module cu durata de 1h și 10 minute fiecare.
Programul UAIC de consiliere online te ajută să:
▪ te cunoști mai bine
▪ te adaptezi la viața de student
▪ îți organizezi și să îți planifici activitățile
▪ îți gestionezi finanțele
▪ întocmești CV-ul, scrisoarea de motivație
▪ te pregătești pentru interviul de recrutare
▪ cauți stagii de practică
▪ lucrezi în echipă
▪ iei decizii privind cariera
▪ comunici eficient la locul de muncă
▪ creezi un brand personal
▪ faci față stresului
Modulele sunt disponibile în limba română.
Înscrieri și informații suplimentare: http://www.career-modules.eu/
Consiliere educațională
Consilierea educațională este o întâlnire individuală și se realizează gratuit la solicitare. Un consilier oferă sprijin în alegerea unui domeniu de studiu (facultate/ specializare profesională) în corelație cu abilitățile personale și tendințele de pe piața muncii.
Te poți programa la o sesiune de consiliere educațională atât în timpul dimineții cât și, în anumite zile, în timpul după-amiezii. Scrie un email consilierilor și îți vor propune ei câteva intervale sau programează-te online, pe cariera.uaic.ro.
Informații suplimentare:
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni
Birou consiliere educațională și orientare în carieră
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Cămin C5, parter, cam. 17, 18 și 21
Tel. 0232 201 576, 0232 201 102, int. 2651
E-mail: servicii.studenti@uaic.ro
www.uaic.ro/studenti/cariera, www.facebook.com/servicii.studentiUAIC
Consilierea psihologică
Persoane de contact: Psih. Carmen Gabriela LIȘMAN și Psih. Ștefania MANOLACHE
Consilierea psihologică este un proces prin care o persoană special instruită (psihologul) oferă ajutor unei alte persoane pentru restabilirea sau menținerea sănătății emoționale și stării de bine. Consilierea psihologică este individuală, confidențială și se oferă la cerere. Poți dori să mergi la consiliere dacă te confrunți cu dificultăți emoționale, cognitive, de comportament sau de relație. Adică dacă te simți stresat, dacă trăiești o tristețe prelungită și copleșitoare, o teamă care te împiedică să faci lucruri pe care ți le-ai dori; dacă ai obiceiuri pe care ai vrea să le schimbi; dacă ți-e greu să-ți faci prieteni sau relațiile cu ceilalți ți se par complicate sau amenințătoare.
Pentru a te programa la o sesiune de consiliere individuală, scrie un email la adresa de mai jos și consilierii îți vor propune câteva intervale din care să alegi. Alternativ, te poți programa online, pe cariera.uaic.ro.
Informații suplimentare:
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Cămin C5, parter, cam. 17, cam. 21
Tel. 0232 201 576, 0232 201 102 int. 2556
E-mail: servicii.studenti@uaic.ro
www.uaic.ro/studenti/cariera, www.facebook.com/servicii.studentiUAIC
Dirijor: Lector univ. dr. pr. Ionuț-Gabriel NASTASĂ
Coordonator: Gabriela ENĂȘESCU
Corala „UNIVERSITAS” este o formație muzicală mixtă cu o componență elastică, în funcție de eveniment sau de natura repertoriului abordat. Participă la concerte atât în calitate de organizator, cât și ca partener, numărul producțiilor muzicale susținute până în prezent fiind peste 100. De asemenea, este prezentă la manifestările organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (decernări ale titlului de Doctor Honoris Causa, congrese, conferințe, simpozioane, întâlniri ale studenților Erasmus).
La preselecțiile organizate de Corala „UNIVERSITAS” pot participa toți studenții înmatriculați la ciclurile de licență, master, doctorat, dar și absolvenți.
Organizarea preselecțiilor este mediatizată pe următoarele pagini:
Informații suplimentare:
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Cămin C5, parter, cam. 12
Tel. 0232 201 579
E-mail: enasescu@uaic.ro, contact@coralauniversitas.ro
Web: www.coralauniversitas.ro și www.facebook.com/UNIVERSITASdinUAIC
La universitate poți învăța: limba engleză, limba franceză, limba germană, limba italiană și limba spaniolă. Cursurile se organizează pentru grupuri formate dintr-un număr minim de 10 persoane.
Cursuri de pregătire a testelor Cambridge, IELTS, TOEFL. Detalii aici.
Informații suplimentare:
Conventus
Telefon: 0728 990 220
E-mail: office@conventus.ro
Dezvoltare personală
Dezvoltarea personală este procesul prin care îți dezvolți abilitățile de care ai nevoie pentru a atinge scopurile pe care ți le propui. Ca să poți face asta, înseamnă să te cunoști bine pentru a deveni conștient de punctele tale tari și slabe, de preferințe, de modul în care iei decizii. De obicei vei dori să începi un proces de dezvoltare personală dacă ești „inspirat” sau dacă ești „disperat” – adică dacă ai găsit o persoană pe care ți-ai luat-o ca model, un obiectiv pe care vrei să-l atingi sau dacă ești nemulțumit de felul în care arată viața ta în prezent și vrei să schimbi acest lucru.
Pentru serviciile de dezvoltare personală pe care ți le oferim caută în ghid: consiliere psihologică, consiliere de carieră, consiliere educațională, traininguri, cursuri de limbi străine și burse în străinătate.
Dezvoltare profesională
Este un proces complex și are ca obiectiv însușirea cunoștințelor și a competențelor utile, atât în raport cu poziția actuală, cât și cu cea dorită. În Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” ți se oferă mai multe instrumente care să te sprijine în dezvoltarea ta profesională.
Vezi serviciile: consiliere în carieră, traininguri, cursuri de limbi străine, burse în străinătate, evenimente de carieră, stagii de practică, voluntariat, ECDL, acces la literatura de specialitate.
Evenimente de carieră
Periodic, Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni organizează evenimente în care studenții interacționează cu potențialii angajatori, pentru ca studenții să-și formeze o impresie cât mai realistă legată de oportunitățile pe piața muncii, să aibă posibilitatea să afle informații concrete despre ce presupune o carieră în domeniul ales, dar și să își formeze relații profesionale încă din timpul studiilor.
Cel mai frecvent eveniment de acest gen este „La ceai cu un profesionist”, în cadrul căruia studenții se întâlnesc cu profesioniști din domeniul lor de studiu și au posibilitatea să interacționeze cu aceștia într-un cadru restrâns, să le adreseze întrebări și să afle povestea traseului lor profesional.
Pentru a nu rata nici un eveniment, urmărește:
Dacă întâmpini dificultăți la anumite materii și nu reușești să înțelegi ce ți s-a predat nu înseamnă că trebuie să renunți. Profesori și voluntari ai Universității vor petrece timp cu tine pentru a parcurge împreună materia mai dificilă.
Studenții pot beneficia de astfel de servicii la cele două Centre de Învățare ale UAIC :
- Centrul de învățare
Casa Miclescu, str. Pinului nr. 2 (în spatele corpului B al Universității)
Telefon: 0232 201 690
E-mail: centruldeinvatare@uaic.ro - Centrul de învățare Learn & Connect
Îți poți verifica online situația notelor și situația financiară (ce taxe ai plătit și ce mai ai de plătit). Urmărește instrucțiunile de pe site pentru a-ți crea contul și a vedea informațiile școlare personalizate. Detalii aici.
Aplicația My Mobile Tutor este realizată pentru toți studenții Alianței EC2U, o alianță europeană din care face parte și Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Vrei să studiezi într-una dintre cele șapte universități ale Alianței EC2U? Sau pur și simplu să afli mai multe despre aceste universități și orașe din Europa? Fie că îți planifici studiile în străinătate, fie că te afli la început de drum într-un oraș nou, My Mobile Tutor este perfect pentru tine! Această aplicație mobilă oferă informații aprofundate despre fiecare universitate și oraș din Alianță și împărtășește sfaturi despre cum să trăiești o experiență satisfăcătoare în timpul șederii tale în străinătate. Aceasta te poate însoți pe parcursul studiilor, în viața de zi cu zi și te poate ajuta să te integrezi în noua ta comunitate. Din Finlanda până în Franța, fiecare partener EC2U are conținut personalizat atât în limba engleză, cât și în limba locală.
Descarc-o și instaleaz-o pe telefon!
Toți studenții Universității au alocat un tutore din rândul cadrelor didactice. Profesorul tutore este prima persoană la care studenții pot apela pentru sprijin, pentru rezolvarea unor probleme educaționale și nu numai. De asemenea, profesorii tutori organizează activități cu studenții pentru a înțelege mai bine dificultățile cu care se confruntă, dar și pentru a-i sprijini în dezvoltarea profesională.
Dacă ai nevoie de un loc în care să studiezi în liniște în sesiune, iată care sunt opțiunile tale:
- Sala de lectură din căminul tău;
- Sălile de lectură din cadrul bibliotecilor;
- Centrul de învățare;
- Amfiteatrul Mihail Kogălniceanu, Corp A (doar în sesiune, deschis la cererea reprezentanților studenților; amfiteatrul se află la parter);
- Amfiteatrele facultății tale (în timpul sesiunii, grupurile de studenți care doresc să învețe în amfiteatru pot depune o cerere la secretariatul facultății pentru prelungirea programului amfiteatrului cu două ore, până la ora 22.00).
Un stagiu de practică este o perioadă de timp pe care o petreci într-o organizație (de regulă fără a fi remunerat) în scopul de a dobândi experiență profesională într-un domeniu. În timpul unui stagiu de practică poți lua parte la diferite activități, cum ar fi: prezentări ale organizației, observarea activităților profesionale ale angajaților, exersarea sub supervizare a unor activități, etc. Ideal, la intrarea în organizație ți se repartizează un tutore de practică – un angajat care este responsabil cu stagiul tău. Companiile și organizațiile apelează des la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” pentru a promova aceste oferte în rândul studenților. Dacă te interesează un stagiu de practică, urmărește:
- www.360.uaic.ro – oferte permanent actualizate de internship-uri din partea companiilor
- www.facebook.com/UAICdinIasi
- www.facebook.com/servicii.studentiUAIC
Studenții și profesorii Universității „Alexandru Ioan Cuza” au acces la o serie de locații ale Universității plasate în afara orașului Iași, stațiuni care sunt dedicate activităților de cercetare și celor practice ale studenților de la unele facultăți. Vezi aici care sunt stațiunile UAIC.
O dată pe an, în vacanța de vară, ai posibilitatea să mergi într-o tabără studențească, gratuit, la mare sau la munte, pe unul dintre miile de locuri oferite universităților din toată țara.
În apropierea vacanțelor, trebuie să urmărești cu atenție afișarea repartizării locurilor la avizierul facultății tale și online și să faci o cerere pentru unul dintre ele, în cel mai scurt timp.
La munte, îți poți petrece vacanța în stațiuni ca Predeal, Sinaia, Zărnești, Pârâul Rece sau Voineasa. Pe litoral, taberele sunt găzduite în stațiunea Costinești. Vacanța oferită la munte sau la mare are o durată de șapte zile și se organizează în serii.
Taberele sunt anunțate pe:
▪ website-ul fiecărei facultăți
Trainingurile sunt sesiuni de grup scurte (2-3 ore) concentrate pe o anumită temă.
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni organizează frecvent traininguri pe următoarele tematici:
▪ Autocunoașterea. Ce este și cum o cultivăm?
▪ Când să apelezi la psihologul universității?
▪ Ce înseamnă dezvoltarea personală
▪ Cum îmi îndeplinesc un obiectiv de carieră
▪ Dicția și importanța cuvântului în discurs
▪ Fii blând cu tine însuți
▪ Gestionarea stresului în sesiune
▪ Importanța voluntariatului în dezvoltarea personală și profesională
▪ Încrederea în sine
▪ Învață să înveți
▪ Managementul emoțiilor
▪ Managementul stresului
▪ Managementul timpului
▪ Metode eficiente de căutare a unui loc de muncă
▪ Networking și relații sociale
▪ Pași simpli pentru scrierea licenței / disertației
▪ Public speaking
▪ Scrisoarea de motivație
▪ Strategii de luare a deciziilor
▪ Strategii de rezolvare a problemelor
▪ Talentul și hobby-ul. O viață de student trăită altfel
▪ Tehnologie pentru studenție
▪ Voluntariatul ca sursă a stării de bine
Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a afla când organizăm un astfel de training: https://cariera.uaic.ro/newsletter
Urmărește paginile de Facebook a Serviciului pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni:
Informații suplimentare:
Serviciul pentru studenți, orientare în carieră, inserție profesională și alumni
Complex studențesc „Titu Maiorescu”, Căminul C5, parter
Str. Titu Maiorescu nr. 7-9, 700461, Iași
Tel. 0232 201 770 / 0232 201 103 / 0232 201 576 / 0232 201 579
Web:
Transport feroviar
Studenții cu vârsta de până la 30 de ani, înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, cu finanțare de la buget și cu taxă, în toate ciclurile de studii de licență, master și doctorat, în baza legitimațiilor de student pentru reducere la transport eliberate de Universitate, beneficiază de:
- bilete de călătorie cu reducere 90% din tariful de transport la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a;
- abonamente cu reducere 90% din tariful de transport la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a.
Studenții cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi studenţii proveniţi din centrele de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, în baza legitimațiilor de student pentru gratuitate la transport eliberate de Universitate, beneficiază de:
- bilete de călătorie cu reducere 100% din tariful de transport la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a;
- abonamente cu reducere 100% din tariful de transport la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a.
Pentru călătoria la clasă superioară sau la vagoanele de dormit şi cuşetă, studenții vor achita integral diferențele tarifare și tariful de rezervare conform solicitării.
Legitimațiile de călătorie (tarif redus 90% sau cu gratuitate) pentru studenți se pot procura de la secretariatele facultăților.
Transport local
Studenții cu vârsta de până la 30 de ani beneficiază de facilități pentru transportul local în comun, după cum urmează:
- studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență cu vârsta de până la 30 de ani (buget, taxă, români, etnici români, străini), care circulă pe traseele Companiei de Transport Public Iași, pe raza Municipiului Iași beneficiază de tarif redus cu 90% pentru mijloacele de transport local în comun;
- studenții cu unul sau ambii părinți decedați, precum și studenții proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal beneficiază de gratuitate la transportul în comun pe raza Municipiului Iași.
Abonamentele se achită integral de către studenți, după care sunt decontate de UAIC. Decontarea se realizează printr-o platformă online, în fiecare lună.
Vezi aici detalii sau adresează-te secretariatului facultății.
Informații importante legate de decontare:
▪ Pot accesa platforma cei care sunt logați cu o adresă de UAIC, de forma prenume.nume@student.uaic.ro. Dacă nu ai această adresă, află cum poți obține una, citind secțiunea „Adresa ta de email” din acest ghid.
▪ Trebuie să respecți un calendar (vezi aici) pentru trimiterea abonamentelor spre decontare.
Vrei să faci voluntariat? Te putem pune în legătură cu organizații interesate să recruteze voluntari. Contactează Serviciul pentru Studenți, Orientare în Carieră și Inserție Profesională și Alumni.